Lanceren

Lanceren van je product of dienst

Een product, website of dienst lanceren. Als ondernemer kun je er niet meer onderuit om daarover na te denken. Ik ben ook met verschillende nieuwe initiatieven bezig en ik vraag me af hoe ik dat onder jouw aandacht kan brengen. Ik kan je er immers mee helpen maar dan moet jij dat wel weten.

Wat is een goede lancering?

Door een goede lancering krijg ik de aandacht van mijn doelgroep en dit bevordert de verkoop. Hoe meer ik kan verkopen des te meer ik heb kunnen helpen. Het mes snijdt aan twee kanten. Ik heb weer financiële mogelijkheden om nog meer en betere producten te maken en jij bent geholpen met mijn product en dienst.

Lanceren kun je leren

Ik las het boek ‘Lanceren kun je leren‘ van Denise en Marjan. Halleluja, een boek in spreektaal. Lekker gemakkelijk te lezen met een helder stappenplan. Ik houd ervan.

Content is King

Wat leven we toch in een geweldige tijd. Kennis delen is de nieuwe marketing en ik heb tijd te kort om alle kennis eigen te maken die gratis op het net te vinden is. Ik lees in het boek ‘Lanceren kun je leren’, dat Irvin Biederman onderzoek heeft gedaan naar het aangeboren verlangen van mensen naar informatie.

Wij mensen hebben een kennisverslaving!

Oh, dat is er met mij aan de hand. Ik wil alles weten en daardoor surf ik uren op het net en lees ik diverse blogs, e-books en interessante artikelen. Maar als ik geld wil verdienen, dan moet ik ook wat gaan doen! Daar gaat het boek ‘Lanceren kun je leren’ over. Kom in actie!

Wat is lanceren?

Lanceren is niets meer dan iets nieuws aan het publiek bekendmaken op een ongewone manier. Je wilt je product of dienst vieren met een feestje. Laat de champagne maar knallen! Laat jezelf zien!

Waarom lanceren?

Je lanceert je product of dienst om potentiële kopers wakker schudden! Jij hebt wat de bieden, dat moeten je (potentiële) klanten gewoon weten!
Een langdurige relatie is gebaseerd op vertrouwen en dat is de slimste manier om voor jezelf een duurzame inkomensstroom te garanderen. Lanceren past daar prima in.

Cialdini

In het boek Invloed van Cialdini zijn overtuigingsmethodesbeschreven. Lees ook mijn blogs over de overtuigingen van Cialdini.

10 prikkels die je toepast bij een succesvolle lancering
1. Schaarste
2. Nieuwsgierigheid
3. Expertstatus
4. Groepsgevoel
5. Wederkerigheid
6. Vertrouwen
7. Anticipatie
8. Verlangen en pijn
9. Gunfactor
10. Evenementen en rituelen

Kwaliteit, kwaliteit en kwaliteit

Marjan en Denise richten zich op de kwaliteit van je lijst, je product, je branche, de prijs en de kwaliteit van je lancering. Daarnaast moet je focus houden en consistent zijn in je communicatie. En vooral een goede planning maken! Dat is volgens hen de sleutel tot een succesvolle lancering!

Persoonlijk

Lanceren is ook eng. Je stelt jezelf kwetsbaar op, je hebt er lef voor nodig! Ben jij klaar om af te tellen? Ben je klaar voor vertrek? Wat moet je daarvoor doen?

Lanceerstrategie countdown

Leuk aan het boek is dat de lanceringsstappen gegoten zijn in een countdown. De volgende fases worden in het boek uitgebreid besproken.

• Uitvragen
• Terugkoppeling
• Kansen zien
• De oplossing bieden
• Adoptie
• Je winkel openen
• Promotie
• Herinneringen sturen
• Sluitingstijd
• Go! Je komt los van de grond. Je bent gelanceerd
• Leer van deze lancering voor een betere volgende lancering.

Drie gouden tips uit het boek

1. Lanceer en verkoop altijd gericht op je doelgroep!
2. Neem actie zoals je nog nooit actie hebt ondernomen!
3. Werk samen!

Op de boekenplank

Volgens mij is ‘Lanceren kan je leren’, een leuk boek om op de boekenplank te hebben liggen. Al is het alleen maar als naslagwerk. Het boek is gekoppeld aan een website waar je nog meer informatie kunt halen. Helaas dat ik er (nog) geen informatie kon vinden.
Het boek eindigt met een handige checklist.

Bestellen kan via managementboek

Hoe zit het met mijn lancering

Ik ben nog niet klaar om te lanceren. Ik werk deze maand aan drie producten/ diensten die een lancering waard zijn.

1. Een extra website

Dit is een product vanuit mijn comfortzone. Webteksten schrijven, ik weet er immers alles van af. Lekker veilig en bedoeld om ondernemers met een kleine portemonnee te helpen. Houd mijn berichtgevingen in de gaten.

2. Een online omgeving

Een stukje verder uit mijn comfortzone is de ontwikkeling van een online begeleiding. Een combinatie van e-learning en persoonlijke coaching. Super waardevol als je serieus winst wilt gaan maken met je website. Wordt vervolgd.

3. Een boek

Het derde punt is totaal uit mijn comfortzone en ook nog eens heel persoonlijk. Ik heb een boek geschreven dat niets te maken heeft met mijn vakgebied maar alles met mijn persoonlijke weg van de bodem van de put voelen naar vliegen door zelfstandig te ondernemen. Ik overweeg nog of ik dit wel met je durf te delen.

Contact

Lanceren hoort bij online ondernemen. Heb je problemen met een juiste formulering van de webteksten? Wil je ondersteuning bij de e-mailteksten van je lancering of heb je een andere vraag waar ik je mee kan helpen?

Neem gerust contact met mij op. Als ik je kan helpen, dan help ik graag.

Stel je vraag

 

 

 

 

 

 

 

 

Designed by Freepik

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *